روشهای افزایش کاریزما
 

خطیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران – برند ملی ریشه در فرهنگ و هویت یک کشور دارد

کد خبر:۴۶۶۲۱۴۸

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ – ۰۸:۰۰

1

خطیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برند ملی ریشه در فرهنگ و هویت یک کشور دارد

ابداع‌کننده طرح برندملی در حوزه رفتار گفت: فراتر از برندملی در اصل برند یک ملت است که به مرزهای سیاسی و حکومتی برنمی‌گردد و ریشه در فرهنگ و هویت یک ملت دارد.

“حسین خطیبی” ابداع‌کننده طرح برندملی در حوزه رفتار در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره تعریف برندملی گفت: برند یا نام تجاری مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست که حول و حوش یک خدمت شکل می‌گیرد و نمایانگر یک محصول است.

وی افزود: در طی سال‌های اخیر کشورها برای معرفی خود ویژگی‌هایی را درنظر گرفته‌اند که به معنای برند ملی است و این برند نمایانگر ویژگی‌های فرهنگی،اجتماعی و قومیتی یک کشور است.

خطیبی اظهار داشت: فراتر از برندملی در اصل برند یک ملت است که به مرزهای سیاسی و حکومتی برنمی‌گردد و ریشه در فرهنگ و هویت یک ملت دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: برند ملی را از چندین منظر می‌توان بررسی کرد که یکی از آنها در اصل بحث توریسم است که به معقوله توان یک کشور در جذب گردشگر اشاره دارد.

وی افزود: یکی دیگر از رئوس این برند صادرات و محصولات یک کشور است که کالا، خدمات و ایده سه مولفه اصلی آن محسوب می شود.

خطیبی خاطرنشان کرد: به جز محصول در برند ملی بحث خدمات و کالا نیز مورد بحث است که می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد که برای نمونه می‌توان به بانکداری که در سوییس حاکم است اشاره کرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: موضوع دیگر در مقوله برند نظام حاکمیتی است که می‌تواند به عنوان یک برند ملی مطرح باشد.

وی تاکیدکرد: توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و مهاجرت از موضوعات مهم دیگری است که در حوزه برندملی باید به آن توجه شود.

خطیبی خاطرنشان کرد: بحث میراث و فرهنگ از موضوعات مهم دیگری است که در بحث برند ملی می‌تواند تاثیر‌گذار باشد به طوری که شاهد هستیم به طور مثال کشور هند طی سالیان گذشته توانسته است با نشان دادن فرهنگ و تمدن خود جایگاه خوبی در جهان در زمینه برند ملی کسب کند.

وی اظهار داشت: در اولین نشست برند ملی که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود درصدد هستیم تا در حوزه محتوا به شناسایی برندملی در کشورمان ورود پیدا کرده و یک الگوی عملیاتی را در این مسیر ارائه دهیم و در این مسیر نیز نباید مردم را نادیده گرفت زیرا آنها در مقوله برند ملی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

شایان ذکر است اولین نشست تخصصی برند ملی با حضور کارشناسان برجسته و چهره‌های ملی روز سه‌شنبه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/