روشهای افزایش کاریزما
 

تخصصی ترین نهاد در زمینه علم بازاریابی متولد شد

دبیر کل انجمن بازاریابی در جمع خبرنگاران در تشریح رویکردهای کلان انجمن بازاریابی گفت: ترویج فرهنگ بازاریابی و کمک به نهادینه شدن آن در جامعه، ایجاد اشتغال جوانان به این حرفه، کمک به تولید کنندگان داخلی جهت شناسایی بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات تولیدی خود، توسعه فرهنگ مصرف صحیح در جامعه، استفاده از توان صاحب نظران، متخصصان و استادان علم ارزشمند بازاریابی و به طور کل تولید علم در زمینه بازاریابی با هدف قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی از جمله رویکردهای کلان این انجمن است.
دکتر حسین خطیبی بازاریابی اسلامی را شیوه عملی اصلاح الگوی مصرف در همه کالاها و خدمات دانست و خاطرنشان کرد: بازاریابی علمی پیچیده است که برای رسیدن به اهداف خود از علومی همچون اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، مدیریت و آمار کمک می گیرد و با تقویت سیستم اطلاعاتی بازار به فرآیند ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف کننده کمک شایان توجهی می کند.

وی ادامه داد: توسعه بازاریابی یعنی قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی و بازاریابی، حمایت از تولیدکننده، فروش و درآمد بالاتر برای تولیدکننده و احترام به سلایق، عقاید و ایده های مصرف کننده.

دبیرکل انجمن بازاریابی، تولید علم کاربردی در مقوله بازار را برای اقتصاد کشور بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: انجمن بازاریابی با بررسی فعالیت های بخش بازاریابی، ارزیابی نتایج حاصله و مقایسه با نتایج مورد نظر سعی دارد به نقاط ضعف و قوت کالایا خدمات دست یابد و با ارائه راهکار مناسب به منظور رفع نقایص و نارسایی ها، فرصت های جدید تولید را مهیا کند.

حسین خطیبی در تشریح تقویم فعالیت های سالانه انجمن بازاریابی تصریح کرد: برگزاری سمینارها و همایش های علمی- پژوهشی از جمله اقدامات انجمن در سال جاری است.

وی ادامه داد: اولین سمینار ملی نقش نهادهای اجرایی و قضایی در ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینی، سمینار نقش رسانه ها در توسعه بازاریابی و رقابت (خدمات متقابل رسانه و بازار)، سمینار بازاریابی در فوتبال و سمینار بین المللی بازاریابی اسلامی از جمله سمینارهای علمی- پژوهشی است که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیرکل انجمن بازاریابی آموزش را نیاز اساسی و محوری نیروی انسانی بخش بازار دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رسالت های معاونت آموزشی انجمن، برگزاری کارگاه های آموزشی «تربیت بازاریاب» در سه سطح کاربردی، پیشرفته و عالی است و در برخی از کارگاه های آموزشی بین المللی از توان استادان و صاحب نظران بازاریابی خارج کشور نیز بهره خواهیم جست و دوره های آموزشی خارج کشور را هم در قالب تورهای علمی- آموزشی برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: رئوس دوره های آموزشی بعدی با توجه به نیازسنجی و نظرسنجی از مخاطبان تدوین و اجرا خواهد شد.

خطیبی در ادامه به فعالیت های در دست اقدام انجمن بازاریابی برای راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۵۳ کشور اسلامی با مشترکات و عقاید اسلامی یکسانی که دارند، مخصوصاً با توجه به قواعد و قوانین تجارت اسلامی می توانند در قالب اتحادیه منسجم قدرت اول بازار باشند.

وی در ادامه از تشکیل مرکز تحقیقات و افکارسنجی بازار، تشکیل پژوهشکده بازار و بازاریابی، بانک مقاله، کتاب، پژوهش، پایان نامه با موضوع بازاریابی یا مفاهیم وابسته و انتشارات الکترونیکی و نشریات کتاب خبر داد.

دبیرکل انجمن بازاریابی گفت: طرح مطالعاتی «نامگذاری یک روز در تقویم ملی به نام روز بازاریابی» در دست اجرا است و ان شاءالله بعد از تکمیل به ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

خطیبی گفت: برای اجرای این فعالیت های بسیار مهم و ارزنده کارگروه های تخصصی در انجمن شکل گرفته یا در شرف شکل گیری است. وی ادامه داد: به عنوان نمونه کارگروه رسانه یکی از مهم ترین کارگروه هایی است که با هدف به روز کردن اطلاعات تخصصی خبرنگاران در مقوله های مختلف اقتصادی و بازاریابی و برگزاری تورهای آموزشی خارج از کشور و ایجاد بستر برای عرضه تخصص رسانه یی خبرنگاران و با حضور خبرنگاران علاقه مند حوزه اقتصاد و بازرگانی و صنعت شکل خواهد گرفت.

خطیبی در تشریح نقش رسانه ها در تبیین اهداف و رسالت ها خاطرنشان کرد: در حقیقت رسانه های جمعی بازوان ارزشمند مدیریت پویا و اثربخشی است.

ما در انجمن بازاریابی برنامه های بسیار کارشناسانه و ارزشمندی تدوین کردیم ولی می‌دانیم حمایت رسانه ها ضمانت اجرای این برنامه هاست و حقیقتاً رسانه های جمعی و خبرنگاران محترم نقش غیرقابل انکار و ارزنده یی در موفقیت های بعدی این انجمن خواهند داشت و نیازمند یاری رساندن خبرنگاران محترم و حضور فعال در انجمن هستیم.