روشهای افزایش کاریزما
 

راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی در تهران

دبیر انجمن بازاریابی ایران خبرداد:
راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی در تهران

صبح اقتصاد: نخستین سمینار بین المللی بازاریابی کشورهای اسلامی در نیمه دوم امسال در تهران برگزار می شود.
دبیر کل انجمن بازاریابی ایران با اعلام این خبر، با اشاره به رویکردهای کلان این انجمن گفت: ترویج فرهنگ بازاریابی و کمک به نهادینه شدن آن در جامعه، ایجاد اشتغال جوانان به این حرفه کمک به تولید کنندگان داخلی جهت شناسایی بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات تولیدی خود، توسعه فرهنگ مصرف صحیح در جامعه، استفاده از توان صاحب نظران، متخصصین و اساتید علم ارزشمند بازاریابی و به طور کل تولید علم در زمینه بازاریابی با هدف قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی از جمله رویکردهای کلان این انجمن است.
حسین خطیبی بازاریابی اسلامی را شیوه عملی اصلاح الگوی مصرف در همه کالاها و خدمات دانست و خاطر نشان کرد: بازاریابی علمی پیچیده است که برای رسیدن به اهداف خود از علمی همچون اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، مدیریت و آمار کمک می گیرد و با تقویت سیستم اطلاعاتی بازار به فرآیند ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده کمک شایان توجهی می نماید.
وی ادامه داد: توسعه بازاریابی یعنی قدم گذاشتن در مسیر عدالت اقتصادی و بازاریابی یعنی حمایت از تولید کننده، یعنی فروش و درآمد بالاتر برای تولید کننده و یعنی احترام به سلایق، عقاید و ایده های مصرف کننده. دبیر کل انجمن بازاریابی تولید علم کاربردی در مقوله بازار را برای اقتصاد کشور بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: انجمن بازاریابی با بررسی فعالیتهای بخش بازاریابی، ارزیابی نتایج حاصله و مقایسه با نتایج مورد نظر سعی دارد به نقاط ضعف و قوت کالا یا خدمات دست یابد و با ارائه راهکار مناسب به منظور رفع نقایص و نارسایی ها، فرصتهای جدید تولید را محیا نماید.
حسین خطیبی در تشریح تقویم فعالیتهای سالانه انجمن بازاریابی تصریح کرد: برگزاری سمینارها و همایشهای علمی – پژوهشی از جمله اقدامات انجمن در سال جاری است.
وی ادامه داد: اولین سمینار ملی نقش نهادهای اجرایی و قضایی در ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینی، سمینار نقش رسانه ها در توسعه بازاریابی و رقابت (خدمات متقابل رسانه و بازار)، سمینار بازاریابی در فوتبال، سمینار بین المللی بازاریابی اسلامی از جمله سمینارهای علمی – پژوهشی است که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.
دبیر کل انجمن بازاریابی، آموزش را نیاز اساسی و محوری نیروی انسانی بخش بازار دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین رسالتهای معاونت آموزشی انجمن، برگزاری کارگاههای آموزشی « تربیت بازاریاب » در سه سطح کاربردی، پیشرفته و عالی است و در برخی از کارگاههای آموزشی بین المللی از توان اساتید و صاحب نظران بازاریابی خارج کشور نیز بهره خواهیم جست و دوره های آموزشی خارج کشور را نیز در قالب تورهای علمی – آموزشی برگزار خواهیم نمود.
وی گفت: رئوس دوره های آموزشی بعدی با توجه به نیاز سنجی از مخاطبین تدوین و اجرا خواهد شد.
خطیبی در ادامه با اشاره به فعالیتهای در دست اقدام انجمن بازاریابی به راه اندازی اتحادیه بازاریابی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۵۳ کشور اسلامی با مشترکات و عقاید اسلامی یکسانی که دارند مخصوصاً با توجه به قواعد و قوانین تجارت اسلامی می توانند در قالب اتحادیه منسجم قدرت اول بازار باشند.