خبرگزاری ایسکانیوز - اکران خصوصی فیلم "316" به کارگردانی پیمان حقانی - سایت شخصی دکتر خطیبی
1113
rtl,page-template-default,page,page-id-1113,page-child,parent-pageid-120,qode-quick-links-1.0,ajax_updown_fade,page_not_loaded,, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge | shared by vestathemes.com,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

خبرگزاری ایسکانیوز – اکران خصوصی فیلم “۳۱۶” به کارگردانی پیمان حقانی

79e1c1bc-49a1-416d-af8e-c83e269198d1-300x194

تهران- ایسکانیوز:

اکران خصوصی فیلم “۳۱۶” به کارگردانی پیمان حقانی  شب گذشته با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در سینماتک قلهک برگزارشد. پیمان حقانی پس از اکران فیلمش در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز دلیل طولانی بودن نریشن های فیلم را تمهیدی برای درک  بهتر فیلم توسط تماشاچی عام دانست. وی در ادامه با اشاره به پذیرفته شدن فیلم در یکی از جشنواره های معتبر آلمان از اکران شدن” ۳۱۶″ در بهار سال آینده در گروه “هنر وتجربه” خبرداد. حقانی به خبرنگار ایسکا نیوز گفت: ایده ای داشتم درباره ساختن فیلمی از کفش ها  و ابتدا قرار بود فیلم کوتاه باشد بعد تصمیم گرفتم  فیلم بلند بسازم و زندگی یک زن از تولد تا مرگ را فقط با کفش ها و پاها نشان دهم که البته حمید کشانی که  در نوشتن فیلمنامه همراهم بود موافق بلند شدن فیلم نبود. حسین خطیبی روانپزشک و پژوهشگر اجتماعی و از اعضای  کانون نور و از حاضران در جلسه به بررسی  موضوع نماد و چگونگی کاربرد  آن در فیلم و ارتباطش با زندگی انسان پرداخت. خطیبی در ادامه صحبتهایش به اهمیت بستر برای نمادها اشاره کرد. وی افزود:  نماد نیاز به بستر دارد، بستر درونی و روانشناختی  و انتخاب نماد کفش می تواند هر دو بستر را زیر چتر خود قرا دهد. رابطه کفش با زندگی انسان  تا مرحله مرگ است  و  هر شخصی ممکن است نسبت به جایگاه و موقعیتش در جامعه کفش خاصی را بپوشد. در ادامه پیمان حقانی با بیان این نکته که  پروسه نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم حدود یک سال و نیم به طول انجامید  از سخت های مالی که در راه تولید فیلم داشت گلایه کرد. سپس داوود ملک حسینی فیلمبردار “۳۱۶ “از اهمیت نور و رنگ و مشکلاتی که در تصویربرداری از پاها داشته صحبت کرد، و اینکه مجبور بوده براساس هر کفش و پایی  نور و رنگ مخصوص با شخصیت آنها را اتنخاب کند و یکی از دلایل طولانی شدن زمان فیلمبرداری را نیز همین دقت در هماهنگ بودن نور و رنگ در شخصیت دادن به پاها دانست . حقانی در پاسخ به پرسش خبرنگار  ایسکانیوز در ارتباط با زیاد از حد بودن نریشن های فیلم گفت : من نمی خواستم فیلمم تنها برای تماشاچی خاص باشد می خواستم تماشاچی عام هم فیلم را بهتر درک کند و متوجه مناسبات و روابط  فیلم باشد. پیمان حقانی در پایان ابراز امیدواری کرد که “۳۱۶” در سی سومین  جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شود. “۳۱۶” دومین فیلم بلند پیمان حقانی و اولین فیلم سینمایی اوست که با سرمایه شخصی ساخته شده است. اولین فیلم وی”مردی که گیلاس هایش را خورد ” نام دارد  که در شبکه خانگی توزیع شد. فیلم سینمایی “۳۱۶”‌ داستان زنی را روایت می‌کند که مهمترین روزهای زندگی و خاطراتش را از طریق پاها و کفش‌های افراد روایت می‌کند.